Hjelp for oppdretteren

1 / Litt informasjon om Howrse

> 1.1 – Tid for hesten din

Hestens daglune

Hesten har sin egen dag, som ikke tilsvarer vår virkelige dag. Historien for dagen kan finnes på venstre side av hestens side. Hestens dag starter klokken 08.00, når den våkner opp. Etter det vil hver handling hesten utfører ta en viss tid. For eksempel tar det 30 minutter hver gang hesten spiser.

Hesten din må legges før midnatt (hestens tid). Etter midnatt kan ikke hestene lenger foreta noen handlinger. Det eneste unntaket er under følling, som kan skje når som helst. For å holde en hest i topp form, bør du legge den senest klokken 22.00.

Når dagen er over må du legge hesten til å sove. Den må være innkvartert på et ridesenter for at du skal kunne gjøre dette

Føll som er mindre enn 6 måneder gamle kan legges til å sove selv om de ikke er innlosjert på et ridesenter.

Aldring

Så snart hesten din er lagt for kvelden vil den våkne igjen automatisk når nettsiden oppdateres (04:00). Så snart den har våknet vil en ny dag begynne for den. I spillet eldes hester 2 måneder hver gang de våkner.

Dersom du ikke har lagt hesten til å sove vil den ikke eldes automatisk i løpet av natten. Det betyr at dersom du ikke spiller vil ikke hesten din eldes. For å elde den uten å vente på neste dag trenger du aldringspoeng. Du vil av og til finne slike når hesten din våkner (i så fall vil det stå nevnt i historikken). Dersom du ikke fikk noen kan du alltids kjøpe aldringspoeng med pass.

Det er to gjenstander fra svartebørsen som lar man omgå aldringsreglene:

I motsetning til aldringspoeng må disse gjenstandene gis til en bestemt hest.

Etter hestens 25. bursdag blir hesten din gammel: hestens helse og ferdigheter vil synke. Hvis du tar godt vare på hesten kan den leve i opp til 35 år. Hvis du anskaffer De Vises Stein blir hesten din udødelig, og dens ferdigheter vil aldri synke.

> 1.2 – Vær og årstider

meteo

På Howrse varer årstidene én uke hver. Spillhøsten begynner på den første dagen av hver måned i virkeligheten. Denne varer 1 uke, så på den 8. i måneden begynner vinteren, på den 15. kommer våren, og på den 22. begynner sommeren. Sommeren varer til en ekte måneden slutter, og så begynner årstidene på nytt igjen neste måned.

Spillets årstider vil ha en innvirkning på hvor mye gress som vokser på engene. Det er mye gress på fruktbare enger om våren og sommeren, men det blir mye mindre om vinteren.

> 1.3 – Rangeringer

På hver rangeringsside kan du se din egen rangering ved å bruke lenken «Vis min posisjon på rangeringen», som du finner øverst på siden.

Bruk de røde og grønne numrene med - eller + foran seg for å bedømme dine fremskritt fra dag til dag.

podium Generell rangering

På denne siden finner du:

  • Generell rangering av spillere. Advarsel; bare de 10000 beste hestene dine som har flest ferdighetspoeng vil være med i beregningen når spillere rangeres.
  • Rangering av spillere som har fått flest troféer.
  • Rangering av de rikeste spillerne
  • Rangering etter ansiennitet
  • Rangering etter popularitet. Dette beregnes ut ifra hvor mange forskjellige spillere som kommer på besøk hver dag. Rangeringen vil ikke påvirkes hvis en spiller besøker en profil flere ganger om dagen, da kun ett besøk om dagen tas med i beregningen.
Oppdretternes rangering

På denne siden finner du:

  • rangering av oppdrettere med flest hester
  • rangering av oppdrettere som tok seg av flest hester i går
  • rangering av oppdrettere som vant flest konkurranser i går
  • rangering av oppdrettere som vant flest rosetter i går
Den første dagen hver måned blir en guddommelig Arion gitt til spilleren som vant flest rosetter den forrige måneden, så lenge hun/han ikke har avlet frem denne hesten ennå. I det tilfellet blir hesten gitt til den neste spilleren i rangeringen. Rangering av hestene

Siden ikke alle hestene nødvendigvis er like flinke i konkurranser, rangeres de etter ferdigheter, totalt, eller etter en bestemt ferdighet. Du finner derfor en rangering for hver ferdighet.

Du kan også filtrere rangeringen av hestene etter hesterase, og dermed se hvilket individ som er det beste innen hver rase.

For hver av disse rangeringene kan du vise dine egne hesters plasseringer og følge deres utvikling.

Hestenes seiersrangering

Hester blir rangert etter konkurranseresultatene sine. Det er en generell rangering, og en rangering for hver type konkurranse (travløp, galoppløp, terrengløp, sprangridning …). Hester som har klart de største bragdene er åpenbart flotte championhester med eksepsjonelt gode ferdigheter, men de er også hester med trenere som har styrt karrieren deres på smartest mulig måte.

Kreasjonsrangering

På denne siden vil du finne:

  • Rangering av oppdrettere som eier flest hester med Det gylne eplet
  • Rangering av oppdrettere som eier flest hester med et tapt Gyllent eple
  • Rangering av spillere som foreslår flest kreasjoner
  • Rangering av spillere hvis kreasjoner blir brukt oftest i spillet

> 1.4 – Byttehandel

donobjet Gjenstander fra svartebørsen

Fra handelsmenyen kan du gi gjenstander fra svartebørsen eller bytte gjenstander med andre spillere.

Hver uke kan du tilby eller ta i mot:

Fra 10 til 30 dagers ansiennitet 2 byttehandler per uke
Mer enn 30 dagers ansiennitet 3 byttehandler per uke
Med Pegasuskonto 6 byttehandler per uke
For å kunne byttehandle må du dessuten følge disse reglene:
  • Karmaen din må være høyere enn 6
  • E-postadressen din må være bekreftet
  • Kontoen din må godkjennes av foreldrene dine dersom du er under 13 år gammel
  • Du kan ikke handle med en spiller som har samme e-postadresse som du har selv
  • Bare én byttehandel med den samme spilleren per uke

Gjenstander fra butikken

Du kan gi vennene dine 3 gjenstander fra butikken (epler, saler...) per uke. For å bruke denne funksjonen må du og vennene dine ha mer enn 10 ansiennitetsdager.

Du kan kun gi bort én gjenstand per uke og per venn.

Besøk Mine venner-siden for å gi dem gaver fra butikken!

> 1.5 – Trygghet

cadenas

Du må følge noen enkle regler for å få mest ut av spillet:

  • Aldri gi noen passordet ditt,
  • ikke registrer på nettsider som sier de kan tilby deg pass og egentlig vil stjele brukerkontoen din,
  • velg et passord som er vanskelig å gjette

> 1.6 – Kontodeling

amis

Du kan gi familien din tilgang til kontoen din slik at de kan ta var på hestene dine. Dette er veldig nyttig når du er borte og trenger at noen forlenger innlosjeringsperioden din, ordner med avlingene dine og holder styr på underlaget i boksene på ridesenteret ditt. Du trenger ikke å gi noen passordet ditt, du må bare la spilleren som skal passe kontoen din koble seg til din ID med sitt eget passord! På denne måten får de begrenset tilgang til kontoen din. De kan ta seg av hestene dine, men de vil aldri kunne slette spillet ditt, ridesenteret ditt eller oppdrettsgårdene dine. De vi heller ikke kunne selge hestene dine.

Advarsel: delt styring av kontoen din bør ikke overlates til noen du ikke kjenner. All uønsket aktivitet på din konto er ditt eget ansvar.

> 1.7 – Pass

Pass er spillvaluta. De gir deg tilgang til bedre tjenester og produkter enn de du kan få med equus.

pass

Pass lar deg:

For å få pass:

  • det er mange ulike betalingsmetoder. Lær mer om dem på pass-siden.
  • etter 30. dager på Howrse, kan du tjene inntil 1 pass hver 30. dag, takket være en måler som fylles avhengig av handlingene du utfører hver dag i spillet
  • du kan vinne pass dersom du selger hester i bytte mot pass og andre spillere vil kjøpe dem fra deg
  • du kan vinne pass ved å sende hester som er over 30 år gamle til Himmelen, dersom du følger de følgende reglene:
    • du får 1 pass for hver hest du sender til himmelen når den er mer enn 30 år gammel, så lenge du har mottatt færre enn 10 pass på denne måten i løpet av måneden
    • du har 1/3 sjanse til å få et pass hvis du allerede har mottatt mellom 10 og 29 pass på denne måten i løpet av måneden. Hvis du ikke får et pass, vil du få et bonusprodukt.
    • du vil ikke vinne noe hvis du allerede har vunnet 30 pass på denne måten i løpet av måneden

For å kunne få pass på en av disse måtene, må e-postadressen din bekreftes, eller konten din må bekreftes av foreldrene dine hvis du er yngre enn 13 år.

> 1.8 – Kontoen din

parchemin

Du kan endre personopplysningene dine når som helst på Konto-siden.

Vennligst merk at, for å beskytte personopplysningene, så slettes alle brukerkontoer som er inaktive i mer enn 180 dager.

2 / Ta vare på hesten din

> 2.1 – Innkvartering av hesten din

boks 1*

Etter å ha avvent den, bør du innlosjere hesten din på et ridesenter slik at du kan legge den.

For å gjøre dette klikker du på lenken øverst til høyre på siden for å velge et ridesenter. Du kan velge et ridesenter etter pris eller prestisje. Du kan også søke etter en bestemt spillers ridesenter ved å søke på ridesenterests identifikasjon.

Så snart du har valgt et ridesenter må du velge oppholdets lengde, og så er det bare å bekrefte. Hestene dine trenger naturligvis ikke alle være innkvartert på det samme ridesenteret. Videre kan du bytte senter så ofte som du vil.

Du kan forlenge innlosjeringen ved å bruke ved siden av sluttdatoen på siden til hesten din. Ridesenterets direktør vil enten godta eller avslå forespørselen din. Det er også mulig å be direktøren om å reservere en boks til deg i senteret.

Valg av senter

Ridesenteret du velger vil ha innflytelse på:

ressourcelin
  • boksens størrelse: jo større boksen er, desto mer moral får hesten når den våkner
  • kvaliteten på underlaget: hopper vil miste mindre energi når de føller hvis underlaget deres er av god kvalitet
  • Pengene du tjener på oppdragene hesten din fullfører: Prisen regnes ut automatisk basert på leietakernes prestisje. (Prisen som vises på senterets side er beløpet eieren av hesten som fullfører oppdraget får.)
  • engprestisjen: jo høyere engprestisjen er, desto mer fôr kan en hest spise gratis når den gresser
  • hvis mat er tilgjengelig, som fôr, havre, gulrøtter eller blandingsfôr, vil du kunne gi det til hesten din uten å bruke av det du har i inventaret ditt.
  • tilgjengelig utstyr kan brukes gratis av leietakere hvis de har spesialisert seg innen grenen utstyret er laget for
  • Ridesenterets plassering: ferdighetene økes dobbelt så fort under rittet hvis plasseringen til ridesenteret samsvarer med rittet hesten din er på.
Situasjoner hvor en hest er blitt kjøpt eller kastet ut

Husk å sjekke profilsiden til senteret hvor hesten din står for å unngå eventuelle overraskelser, for du vil ikke kunne avbryte innlosjeringen til hesten din der. Hesten vil stå der det antallet dager du har betalt for, men det finnes ett unntak: når spillere kjøper en hest som allerede er blitt innlosjert, kan spilleren avbryte innlosjeringen i løpet av 7 dager etter kjøpet.

Hvis hesten din kastes ut av boksen sin fordi boksen er blitt for slitt eller ridesenteret slettes:

  • du får enten igjen summen som er igjen på innlosjeringstiden
  • eller, hvis det ikke er mulig å få en refusjon, vil hesten din sendes til en boks av samme kvalitet i Ows ridesenter resten av oppholdstiden. Du kan avbryte innlosjeringen av hesten din i løpet av de 7 dagene som følger hvis du ønsker det.

Å avbryte innlosjeringen til en hest gir deg ikke rett til refusjon.

> 2.2 – Mating av hesten din

Føll

alimentation Føll er med moren sin til de er 6 måneder gamle.I løpet av disse månedene drikker de kun morsmelk. Hvis ridesenteret hvor føllets mor står tilbyr gulrøtter, kan føllet spise noen gratis.

Føll som er avvente fra morsmelk spiser kun fôr.Når du begynner å trene dem, kan du gi dem havre. Pass på at de spiser riktig: ikke for mye, ikke for lite.

Den voksne hesten

En voksen arbeidshest trenger fôr og havre.Matmengdene avhenger av mengden arbeid hesten gjør. Hvis den ikke får riktig type mat, vil den bli enten tykkere eller tynnere, noe som kan skade hestens helse.
Hesten kan spise en viss mengde fôr gratis avhengig av kvaliteten på engene til ridesenteret hvor hesten er innlosjert. Det kommer også an på årstiden: det er mindre gress om vinteren enn om våren.
Noen ridesentre tilbyr leietakerne sine fôr og havre.
Dette lar deg mate hesten din helt gratis hvis den står på et slikt ridesenter!

Vektproblemer

Flere beskjeder vil advare deg dersom hesten din er for tykk eller for tynn. Dersom dette skulle skje må du handle så snart som mulig. Dersom den er for tynn må du gi den så mye fôr som mulig. Dersom det motsatte er tilfellet og den er for tykk, må du la være å fôre den i det hele tatt.

Godsaker gulrot

Du kan gjøre hesten din glad ved å gi den gulrøtter. De kan også gjøre at hesten får igjen litt energi. Ridesentre som dyrker gulrøtter, kan gi leietakerne sine gratis gulrøtter. Pass på å velge riktig ridesenter!

Andre spillere kan øke moralen til hesten din ved å gi den epler.

Blandinger

For å holde hesten din i form kan du også gi dem blandingsfôrporsjoner som gir:

  • 10% energi
  • 10% moral
  • 5% helse

Kun hester som er eldre enn 2 år. I tillegg vil hesten din etter å ha blitt 25 år ikke få mer helse ved å spise blandingsfôr.

Som med fôr, havre og gulrøtter, kan ridesentre gi bort gratis blandingsfôr.

> 2.3 – Å holde hesten din i form

Det er tre indikatorer som kan gi deg en anelse om dine hesters fysiske form: energi, helse og moral

Hver gang hesten din foretar en handling, påvirker det flere deler av statistikken din. Du må følge nøye med på energien dens. Hvis hesten din er utslitt, kan den dø. Helst skal den legges senest klokken 22.00, med minst 20% energi. Hvis hesten har mindre enn 20% energi, vil den ikke komme seg ordentlig, og den kan til og med dø hvis energien er under 5%.


Hvordan gjenoppretter du hestens energi?

  • ved å mate den
  • ved å klappe den
  • ved å gi den blandingsfôr
  • ved å legge den. Hesten mottar 5 ganger så mye energi som den hadde da den la seg. Husk at en hest vil dø hvis du legger den med 0 energi.
  • ved å gi den noe å drikke
  • gi den noe av sukkeret du finner når du utfører handlinger
  • ved å gi den en gulrot

Hvordan gjenoppretter du hestens moral?

  • ved å stelle den
  • ved å gi den blandingsfôr
  • ved å gi den noe å drikke
  • hvis en annen spiller gir den et eple

Helsen styrkes naturlig etter hvert som tiden går.

Moralproblemer

etrille Når en hest blir eldet med mindre enn 20% i moral, vil helsen til hesten synke. Jo svakere moralen, jo fortere vil helsen gå nedover. For å unngå dette er det viktig at du ikke glemmer å stelle hestene dine hver dag, og at du plasserer dem på et ridesenter.

Helseproblemer

Helsen til en hest under 25 synker når:

  • Hesten er over- eller undervektig
  • Du ikke tar godt nok vare på hesten
  • Hestens energi faller til under 20%
  • Du ikke har stelt hesten dagen før

Etter 25 vil helsen til hester og ponnier som ikke har De vises stein falle gradvis avhengig av hestens alder.

> 2.4 – Butikken

boutiqueeleveur

Her finner du alt du trenger for å ta vare på hesten din. I de ulike avdelingene kan du kjøpe:

  • mat og godbiter som gjør hesten din glad
  • utstyr man trenger for å delta i konkurranser
  • bonuser som øker hestens ytelse

Prisen på enkelte gjenstander forandres basert på hvor mye som selges og kjøpes av andre spillere.

Til høyre på bunnen av denne siden kan du se gjenstandene i inventaret ditt. På denne måten kan du planlegge når du vil trenge mer av en gjenstand. Hvis du har behov for det, er det mulig å selge disse gjenstandene i butikken. Butikken vil kjøpe dem av deg for mindre enn det de er verdt. Du kan også selge hestepærene som hestene dine produserer. For å selge noe til butikken, klikker du på «selg gjenstander» på butikksiden.

Merk at du kun kan selge ting du har i inventaret ditt.

> 2.5 – Svartebørsen

marchenoir

Svartebørsen er et veldig merkelig og forunderlig sted. Vokt deg vel når du våger deg inn dit, for kraften fra de mektige gjenstandene som kan kjøpes der er så stor at den kan være riktig skremmende.

Gjenstandene på svartebørsen kan kjøpes med pass.

Disse gjenstandende kan ikke overføres fra forelder til barn. De kan heller ikke overføres fra en hest til en annen, og de kan ikke fåes tilbake nå hesten dør.

3 / Forberede hesten din for konkurranser

> 3.1 – Å sette seletøy på hesten din og velge dens spesialitet

Spesialitetspecialisationclassique

For at hesten din skal kunne konkurrere i en alder av 3 år, vil du måtte velge hvilken ridestil som skal bli dens spesialitet. Konkurransetypene hesten din vil kvalifisere for vil avhenge av spesialiteten den har.

Hester som spesialiserer seg i engelsk ridestil kan bli med i hurtighetsløp og terrengløp, sprangridningskonkurranser og dressurkonkurranser.

Hester som spesialiserer seg i western-ridestil kan bli med i tønneløp og konkurranser i cutting, reining, western pleasure og trail class.

For å velge spesialiteten til hesten din, velg ridestilen i Konkurranser-boksen.

Du kan endre hestens spesialitet frem til den når en alder på 5 år.

Seletøy3*** klassisk sal

Når hesten din er spesialisert må du kjøpe et salunderlag, en sal og et hodelag som tilhører dette spesialfeltet. Du kan finne disse gjenstandene på oppdrettsmarkedet. Det er flere tilgjengelige design.

Noen ridesentre tilbyr hesten din ulike typer gratis utstyr.

For å gjøre hesten din mer effektiv i konkurranser, kan du også ta på den en ørehette og bandasjer.

Du kan gi hesten din disse gjenstandene via hestens side.

Dette utstyret vil aldri bli slitt. Du kan ikke fjerne det, bare erstatte det.

Hvis du erstatter hestens utstyr, vil det gamle utstyret ødelegges.

> 3.2 – Ferdigheter og trening

Ferdighetene

Det er seks ferdighetskategorier på Howrse:

entrainer
  • Utholdenhet
  • Hurtighet
  • Dressur
  • Galopp
  • Trav
  • Sprang

De maksimale ferdigheter som en hest kan oppnå i løpet av sin levetid gjennom aktivitetene som du får den til å utføre, avgjøres ved fødselen og avhenger av rase og stamfedre. De varierer derfor fra individ til individ, selv innenfor samme rase. Men, logisk nok vil en traver aldri kunne bli en champion-veddeløpshest. Siden en hests potensial ikke kan fortsette i all evighet vil det komme en tid der hesten din ikke lenger forbedrer seg. Det er opp til deg å utvikle hestens ferdigheter maksimalt!

Det er 3 hovedmåter man kan øke ferdighetene til en hest på:

  • rideturer
  • trening
  • konkurranser

Følg med på helsen til hesten din. Dersom du trener den eller sende den på rideturer eller melder den på konkurranser og den ikke har 100% i helse vil den ikke vinne maksimalantallet med ferdighetspoeng. Dersom hesten din ikke får maksimalt store ferdigheter vil den ikke kunne hente dem inn igjen senere.

Det finnes to andre måter å forbedre ferdigheter på:

  • Spille spill når føllet er mellom 8 og 16 måneder gammelt; det er mulig å tjene inntil 60 ferdighetspoeng på denne måten.
  • Fullføre oppdrag som blir tilgjengelige når hesten er 2 år gammel; oppdrag forbruker 30% energi. Ferdighetsprogresjonen avhenger av kvaliteten på oppdragene som tilbys av ridesenteret hvor hesten står. Oppdrag gir hesten eller ponnien ferdighetspoeng i de to ferdighetene med høyest potensial. Husk at en hest vil slutte å motta ferdighetspoeng fra oppdrag når den er 25 år gammel!

Når du er ferdig med å utvikle hestens ferdighet vises den ferdigheten i uthevet skrift under hestens genetiske potensial. Å fullføre utviklingen vil si å gjøre ferdig trening og rideturer, og la hesten tilegne seg alle ferdigheter som det er mulig å få fra konkurranser.

Trening balader

Trening i form av ritt kan begynne når hesten er 1 år og 6 måneder gammel. Det finnes to typer ritt: skogsritt og fjellritt. Hver av dem forbedrer spesifikke ferdigheter:

  • Skogsritt forbedrer dressur, galopp og sprang
  • Fjellritt forbedrer utholdenhet, hurtighet og trav

Du vil se stjernene i ferdighetsboksen (midt på hestens side) fylles opp gradvis. Merk at ferdighetsøkningen er begrenset, så etter en stund vil ikke hesten din få noe ut av ritt.

Når hesten din er 2 år gammel kan den begynne treningen. Hver ferdighet krever en bestemt type trening. Hver trening trenger 3 timer. Du kan kombinere flere ulike treningstyper i løpet av dagen til hesten din, men husk å alltid sjekke energinivået den har, og hvilket tidspunkt på dagen det er i historikken, slik at du vet den vil få nok hvile også. Husk at den må legges senest innen 10.00 om kvelden!

Når hesten din er blitt 5 år gammel kan du dra på strandritt med den. Dette er spesielle ritt som lar deg endre hestens ferdigheter ved å flytte ferdighetspoeng fra én ferdighet til en annen. Jo lenger rittet er, desto flere ferdighetspoeng vil overføres. Advarsel; overføringen er begrenset og tilsvarer 2.5% av hestens genetiske potensial.

Husk at dersom hestens moral ikke er på 100 når den drar ut på en ridetur på stranden vil ferdighetsbyttet være langt fra optimalt, og tapt for alltid.

Bonuser pot-graisse

Disse finner du i en ramme på hestens side. De er poeng som legges til ferdigheten, men som ikke må forveksles med selve ferdigheten. De kan påvirke resultatet av konkurransene, men de teller ikke med i minimumskravet for konkurransene.

De kan forbindes med:

  • på senteret hvor hesten er blitt innlosjert basert på prestisjen dens
  • med ulike gjenstander som er kjøpt i butikken, på svartebørsen, eller funnet under handlinger utført av hesten din

De blir også vist med et «+»-symbol foran seg når du hviler musepekeren over «Ferdigheter»-rammen.

> 3.3 – Konkurranse

competition

Når hesten din er 3 år gammel kan den begynne å konkurrere! For at hesten din skal kunne konkurrere må den spesialiseres innen en av konkurransetypene, og den må få et salunderlag, en sal og et hodelag som passer spesialiteten.

Konkurransene lar deg tjene penger avhengig av din suksess, men også forbedre hestenes ferdigheter. Ettersom deres potensial ikke er ubegrenset, vil det komme en tid da din hestens ferdigheter ikke lenger vil forbedres av konkurranser.

Uavhengig av øvelsen (veddeløp, terrengløp, hinderløp eller dressur) har hver konkurranse et vanskelighetsnivå som er satt til en prosentverdi for hver ferdighet. Hvert senter setter nivået de selv ønsker på sine konkurranser.

For enkelte typer konkurranser kan du bruke filter for å velge distansen.

Du kan ikke melde på mer enn 2 hester fra stallen din på den samme konkurransen.

På profilsiden til hver hest vil det, sammen med en del annen informasjon, stå et sammendrag av hestens seiere og konkurranseresultater.

Engelsk ridestil-konkurranser

Engelsk ridestil-konkurranser er for hester som er spesialisert i engelsk ridestil, og som har et engelsk hodelag og en engelsk sal. Det er 4 typer konkurranser:

  • Påmeldingen til galoppløp og travløp begrenses basert på ferdighetsnivået for galopp og trav. Hester trenger også gode ferdigheter i dressur og hurtighet hvis du skal kunne bli mestere.
  • Terrengritt er en veldig fysisk krevende disiplin som krever høy utholdenhet, gode sprangferdigheter og lydighet. Påmeldingen er begrenset basert på ferdigheten utholdenhet.
  • Sprangkonkurranser krever eksepsjonelt gode sprangferdigheter og god fleksibilitet. Fordi disse konkurransene har tidsbegrensing, må en spranghest også kunne hoppe over hvert hinder raskt. Påmeldingen er begrenset basert på ferdighetsnivået for sprang. I en sprangkonkurranse kan hester gjøre feil som legger til 1 sekund til sluttiden deres.
  • Dressurkonkurranser fokuserer på rytmen i i hestens bevegelser, som galopp og trav, men først og fremst på dressurferdigheter. Av og til kan en hest prestere eksepsjonelt bra, noe som øker poengsummen og gir deg en bonus på 100 equus.

Western-ridestil-konkurranser

Western-ridestil-konkurranser er for hester som er spesialisert i western-ridestil, og som har westernhodelag og westernsal. Det er 5 typer konkurranser:

  • Tønneløp er et tidsbegrenset løp som krever hurtighet, utholdenhet og galoppferdigheter. Målet er å løpe slalåm rundt 3 tønner så fort som mulig uten å velte dem. Påmeldingen er begrenset basert på hurtighet.
  • Cutting krever god utholdenhet og hurtighet for å kunne holde styr på kalven. Det krever også god dressur. Påmeldingen er begrenset basert på utholdenhetsnivå.
  • Reining er en dressurdisiplin som finner sted på en galoppbane. God utholdenhet er også nødvendig. Påmeldingen er begrenset basert på galoppferdighet.
  • Western pleasure er en disiplin som krever utmerkede travferdigheter, men også lydighet og utholdenhet. Påmeldingen er begrenset basert på travferdighet. Hester kan gjøre feil som legger til 1 sekund til sluttiden deres.
  • Trail class er tilsvarende dressur i klassisk ridning. En trail class-hest må ha utmerkede ferdigheter i dressur, men også i trav og sprang. Påmeldingen er begrenset basert på dressurferdighet.

Moral

Vær oppmerksom på at fra og med den 60. dagen med ansiennitet vil hesten din kunne miste moral hvis den ikke vinner en konkurranse. Men slapp av, det er lett å gjenvinne dette med litt hvile og noen godbiter!

Bonuser cure-pied

Du kan gi bonuser til hestene dine slik at de yter bedre i konkurranser. Enkelte bonuser finner du når du fullfører oppdrag med hestene dine (for eksempel hovskrapen og kammen). Andre bonuser kan du kjøpe i butikken eller på svartebørsen. Når du beregner resultatene fra konkurranser, legges bonuser direkte til ferdigheter og påvirker sluttresultatet.

Nye spillere som starter spillet får en spesiell bonus. Ikke vær overrasket dersom noen hester ser ut til å gjøre det uvanlig bra, de har bare fått litt hjelp for å få en god start i spillet!

Konkurranser for nybegynnerhester

Visse konkurranser er bare åpne for nybegynnerhester. Nybegynnerhester er hester som har vunnet mindre enn 20 seiere, og som ikke har noen ferdigheter over 520. Dette tallet er regnet ut på nytt hver natt.

> 3.4 – Rosetter

Rosetter er belønninger som du skaffer deg ved å vinne enkelte konkurranser med 75% eller mer i prestisje. Når en av hestene dine vinner en rosett, tjener du dobbelt så mange equus på den konkurransen. Du kan imidlertid ikke vinne samme rosett mer enn én gang med den samme hesten.

Troféer

Jo flere rosetter du vinner, jo flere troféer tjener du til samlingene dine.

> 3.5 – Grand Prix

trophee

Grand Prix er et ukelangt mesterskap. Det består av 5 løp totalt, et løp per dag. Det er 2 ulike Grand Prix: Engelsk ridestil og western-ridestil

Mandag Tirsdag Onsdag Torsdag Fredag
Engelsk ridestil Grand Prix Terrengløp Trav Sprangridning Dressur Galopp
Western-ridestil Grand Prix Cutting Western pleasure Reining Trail class Tønneløp

Hver tilstelning varer i 10 timer, og krever 99% energi. Spillere kan melde på to av hestene sine i hver tilstelning.

En rangering gjøres hver dag, og ekstraordinære gaver deles ut:

  • For vinneren: 4 pass
  • For den andre spilleren: 2 pass
  • For den tredje spilleren: 1 pass
  • For den fjerde spilleren: 1 x Brodder
  • For den femte spilleren: 1 x Et stykke sky
  • For de første 100 spillerne: 1000 equus
  • For alle deltagere: 500 equus

Etter alle de 5 øvelsene, vil det på lørdag vises en ukentlig Grand Prix-rangering: Kun den beste prestasjonen for hver øvelse telles. For å være rangert må du ha deltatt i alle fem øvelser.

Det er ingen øvelser på søndag, det er hviledag for hestene dine.

Følg den ukentlige Grand Prix-rangeringen:

  • De 10 beste mottar en belønning på profilsiden sin.
  • De 100 første i mål får en 7-dager lang tilgang til fontenen. Fontenen erstatter trauet og tripler all oppgang i energi og moral.

For å melde deg på Grand Prix må du først få tilgang ved å åpne Overflødighetshorn. Du trenger bare å finne én billett én gang for å kunne delta hver uke.

Det finnes spesialbonuser for Grand Prix, som for eksempel lar deg redusere energien hestene dine bruker på å melde seg på, eller gir ferdighetsbonuser til dine deltagende hester, eller lar deg registrere fire hester i en tilstelning i stedet for bare to. Du finner disse bonusene i Overflødighetshorn.

Vær oppmerksom på at Grand Prix-deltakelse kanselleres hvis du selger hesten eller låner den bort.

4 / Utvikle din hests genetiske potensial

> 4.1 – Reproduksjon

Bedekningreproduction

Hestene når sin seksuelle modning ved 2 og et halvt år, og er fruktbare inntil de dør.

Det er opp til hingstenes eiere å tilby bedekninger eller å foreslå en til en spesifikk merr. De må også oppgi en bedekningskostnad (mellom 500 og 7500 equus). Merr-eiere kan se etter de beste hingstene ved å lete gjennom tilbud, eller ved å svare på spesifikke tilbud.

Når du har bedekket merren din vil du måtte betale veterinæren med 1% av equusene i kontoreserven din, rundet opp til nærmeste hundrelapp, med et minimumsbeløp på 100 equus og et maksimumsbeløp på 2500 equus.

Det er mulig å krysse raser. Hvert føll er derfor unikt: Det arver egenskaper fra sine foreldre og deres stamfedre. Det er din oppgave å gjøre de rette krysningene for å ale frem championer eller lage en avlsfarm som er fokusert på en bestemt øvelse.

Ettersom enkelte hingster er svært etterspurte kan du gjøre en avtale med eieren deres slik at de reserverer en bedekning for deg. Ofte vil oppdrettere oppgi priser og betingelser på profilsiden sin.

For å la en av merrene dine bedekkes av en av hingstene dine, lag et reservert tilbud til deg selv.

Drektighetsperiode

En graviditet varer i 12 måneder. Fra og med den 8. måneden kan du betale 50 equus for en ultralyd som lar deg få vite føllets kjønn, rase og pels på forhånd. Når hoppen har nådd dette stadiet kan hun kun ta oppdrag.I den 12 måneden av drektighetsperioden må du ringe veterinæren og passe på at hoppen er innlosjert på et ridesenter. Hvis du ikke ringer veterinæren, mister du føllet.

Så snart føllet er født kan du døpe det og begynne med å ta vare på det. Straks det er separert fra moren i en alder av 6 måneder vil du måtte innlosjere det på et ridesenter.

Følling er den eneste hendelsen som kan skje etter midnatt i hestens historie.

Husk at det ikke nødvendigvis er en fordel å krysse, for eksempel, en merr som er god på dressur med en hingst som har hurtighet som sitt sterkeste punkt. Faktisk er det ikke gitt at avkommet er bedre i noen av disse ferdighetene. Det er bedre å satse på oppdrett av raser som er nær hverandre.

Følling er en slitsom opplevelse for en merr. Det må gå minst 10 måneder fra den siste fødselen til den neste bedekningen.

Kastrering

Du kan kastrere hingstene dine som er mellom 2 og et halvt år gamle og 6 år gamle. Hesten din vil da bli en vallak. Den kan ikke lengre reprodusere, men vil til gjengjeld få en bonus (+8 i utholdenhet, +8 i hurtighet, +4 i dressur). Å kastrere en hest tar minst to timer.

Merk at det ikke er mulig å gi Zevs' tordenkile til en vallak, og at kastrering ikke kan gjøres om.

Føllet

Føllingen gikk prikkfritt, og et føll er født. Føllets rase bestemmes av hvilken rase som er mest representert hos dets stamfedre, med mindre de er renrasede. Pelstypen velges tilfeldig blant pelstypene som gjelder for føllets rase.

Kapasiteten til føllet ditt kommer an på foreldrenes genetiske potensial, men også på treningsnivået og konkurranseprestasjonene til føllet selv.

Føllene du produserer forblir med sin mor, i samme boks, inntil de er 6 måneder gamle. De behøver ikke innkvarteres i denne perioden, og de får utelukkende morsmelk.

Enhjørninger cornedelicorne

Enhjørninger er svært sjeldne og reproduserer seg nesten som vanlige hester.

Avl er bare mulig mellom enhjørninger av samme rase. Likevel må du være klar over at du bare har 1/5 sjanse til å faktisk få et enhjørningsføll ut av bedekningen.

Hver dag kan du aktivere to bedekningsøkter for enhjørninger som kan aktiveres når du vil. En økt aktiveres i det øyeblikket du bekrefter bedekningen av en hunnenhjøring. Fra og med da, har du 60 sekunder på deg til å bedekke alle de andre hunnenhjøringene du måtte ha.

Når du har brukt opp begge øktene, må du vente til neste dag (etter den daglige oppdateringen), før du kan bedekke flere enhjørninger.

Husk, du kan bare bedekke en enhjørning etter minst 10 timer har gått fra unnfangelsen dens, ellers dens forrige bedekning. Derfor kan det være lurt å porsjonere ut bedekningsøktene dine.

Esler

Esler kan kun reprodusere seg tre ganger i livet, og bare med andre esler. Dette er den eneste rasen hvis genetiske potensial synker for hver generasjon.
Når et hannesel er lagt ut for salg vil alle bedekninger han har tilbudt, men som ikke ennå er blitt akseptert av en eselmerr, bli kansellert.

Arbeidshester

Arbeidshester kan bare formere seg 3 ganger i løpet av livet, og kun med andre arbeidshester.

Når en hann-arbeidshest legges ut for salg, vil alle ventende bedekninger som ikke er godtatt av en merr kanselleres.

> 4.2 – Genetikk

Genetisk potensial genetique

Hestens genetiske potensial regnes ut fra foreldrenes genetiske potensial og BLUP.

Så snart et føll er føllet kan det ikke utvikle mer genetisk potensial.

Medfødte ferdigheter, og økninger i ferdigheter fra gjennomføring av oppdrag og spilling, er ikke med i det genetiske potensialet. Dette betyr at ferdighetene til en hest kan overgå verdiene som er oppgitt i dens genetiske potensial.

Stjerner for fremragende dyktighet

Utmerkelsen for fremragende dyktighet er en grønn stjerne som du finner under hestens genetiske potensial. Den indikerer at en hest er spesielt god i den bestemte ferdigheten. Disse utmerkelsene er sjeldne, siden de er toppen av en oppdretters omfattende arbeid med trening og omhyggelig utvalg av avlsdyr. Den utdeles bare til eksepsjonelle hester!

For å tjene en utmerkelsestjerne må hesten ha oppnådd 100% av det genetiske potensialet sitt i ferdigheten det er snakk om. Det er mulig å oppnå ytterlige stjerner i en ferdighet for hver 10% med ekstra genetisk potensial som blir oppnådd i ferdigheten.

Utmerkelsesstjerner blir kun tildelt et føll når det følles, fordi det genetiske potensialet til en hest ikke lenger kan endres så snart det er blitt født.

Medfødte ferdigheter

Disse er egenskaper som hesten har fra den er født. Ikke alle føll har medfødte ferdigheter. De kommer an på føllets foreldre, deres genetiske potensial og deres BLUP. Slik kan et føll, for eksempel, være født med 10% utholdenhet.

Et føll kan ikke fødes med negative ferdigheter. Hvis snittet av foreldrenes BLUP er lavere enn 0, vil føllet fødes uten medfødte ferdigheter.

Disse medfødte ferdighetene bestemmes ved fødselen. De legges til det genetiske potensialet.

Merk at medfødte ferdigheter integreres med de andre ferdighetene, og det er derfor mulig å overgå verdien angitt i det genetiske potensialet. Det er denne verdien som teller med hensyn til minimumskrav for konkurranser.

BLUP

BLUP-verdien er en genetisk indeks. Den er viktig når man driver med avl fordi foreldrenes BLUP-verdier påvirker det genetiske potensialet og ferdighetene et føll har når det blir født.

Det beregnes utifra:

  • av treningsnivået (rideturer, ren trening og konkurranser) hesten har nådd i sine 3 beste ferdigheter
  • av antallet konkurranser den har vunnet, ideelt sett minst 20
  • av alderen den har, BLUP-en kan bare nå 100 når hesten er fylt minst 10 år

Basert på disse dataene vil BLUP-verdien alltid være på mellom -100 og +100, hvor -100 er minimumsverdien og +100 er maksverdien en hest kan ha.

Jo høyere de gjennomsnittlige BLUP-verdiene til foreldrene er, jo høyere vil sjansen være for at føllet får et høyt genetisk potensial og medfødte ferdigheter.

Hvis den gjennomsnittlige BLUP-verdien til foreldrene er under 0, vil ikke føllet få noen medfødte ferdigheter.

For å få best mulige føll er det lurt å velge hester med høy BLUP-verdi som foreldre, eller i det minste med en positiv verdi, det vil si veltrente hester som har prestert bra i konkurranser.

5 / Å bygge en karriere på Howrse

> 5.1 – Å tjene penger

På hvilke måter kan man tjene penger?

  • Oppdrag: hesten din mottar en pengesum som avhenger av ridesenteret ditt.
  • argent
  • konkurranser hesten din deltar i
  • tilbud om bedekning hvis du eier en hingst
  • salget av en hest fra stallen din
  • salget av hestepærer produsert av hestene dine
  • salget av gjenstander fra inventaret ditt til butikken
  • gjenstandene som er solgt på svartebørsen
  • bruken av pass for å kreditere reserven din

> 5.2 – Din oppdrettsfarm

oppdrettsgårdene

Oppdrettsfarmer lar deg omgruppere hestene som tilhører deg, uavhengig av hvem oppdretterne deres er.

Du kan lagre oppdrettsfarmer i grupper på 60 ansiennitetsdager, med maksimum 5 oppdrettsfarmer.

annuaire

Ved å abonnere på Pegasus-kontoen kan du registrere opp til 50 oppdrettsgårder. I tillegg kan du omgruppere disse oppdrettsfarmene under fem kategorier, også med sin egen farge, for å lettere finne dem.

Stutterinavn

Enhver oppdrettsfarm kan bli kjent og bygge opp sitt rykte basert på hestene den produserer. Du kan registrere et stutterinavn og legge det til navnet på hesten du har produsert. Dette stutterinavnet kan ikke fjernes av fremtidige eiere av hestene som er produsert på din farm. Du kan heller ikke legge til navn på hester som ikke er født på din oppdrettsfarm.

Du trenger minst 30 dager ansiennitet for å reservere et stutterinavn. Du kan da lage ett stutterinavn for hver 30. ansiennitetsdag. Du kan også låse opp stutterinavn ved å abonnere på en Pegasuskonto. Klikk på et stutterinavn for å få opp en liste med alle hestene som bruker det.

Du kan ha flere stutterinavn og bruke dem ettersom hvilke raser du benytter. For eksempel kan du skille mellom forskjellige avstamninger fra en spesifikk oppdrettsfarm fokusert på raser.

Rasene og den blå stjernen

Det er mange forskjellige raser på Howrse, for både hester og ponnier. Du kan skille renrasede hester fra blandingsraser via Genetikk-fanen på hestens skjema. I tillegg vil renrasede hester ha en blå stjerne på salg- og bedekningssider.

Avlsbegrensinger

Når du tar deg av hestene dine kan du finne aldringspoeng eller bonuser (pisker, kar med fett …) og tjene equus (f.eks. gjennom oppdrag eller konkurranser). Hvis du tar deg av mer enn 1000 hester på ett døgn vil disse fordelene deaktiveres, men de er aktive igjen neste dag.

> 5.3 – Kjøp og salg av hester

Uansett hvilken metode som brukes er minsteprisen for en hest eller ponni 500 equus. Du kan ikke kjøpe tilbake en hest du har solgt før 10 dager etter salget. Det finnes en annen type salg, men denne gjøres ikke spillere imellom: Den trygge havn.

encheres

Fra det øyeblikk du legger hesten din ut for salg kan du ikke lenger stelle den. Hesten pauses automatisk og eldes ikke. Den eldes igjen som normalt så snart den er kjøpt. Merk at hesten slutter å eldes når den legges ut for salg, selv om selgeren stelte den samme dag.

Auksjonene

Du kan selge hester på auksjon når du har fullført Gyllent eple-veiledningen, og har karma høyere enn 4.

Når du ønsker å auksjonere bort en hest kan du velge utropspris. Kjøpere vil by på prisen din, og hesten vil overføres til den spilleren som la inn det beste budet på slutten av budrunden (3 dager).

Under en auksjon trekkes pengene direkte fra den som legger inn det høyeste budet. Alle spillere som har foretatt bud tidligere får da pengene sine tilbake. Dersom ingen har budt på et salg i løpet av 3 dager, beholder selgeren hesten sin.

Auksjoner kan avlyses hvis ingen har budt på dem.

Spillere med Pegasus-konto kan starte auksjoner for pass.
Direkte salg

Bare spillere med minst 30 ansiennitetsdager, 2 levende hester og en karma på over 4 kan gjøre bruk av direktesalgene.

Direkte salg er en måte å selge hestene dine på som er raskere enn ved auksjon. Du velger hestens salgspris. Hvis en oppdretter er interessert kan de kjøpe den, og pengene fra salget overføres til deg med det samme.

Du kan avlyse et direkte salg før det er avsluttet dersom ingen har kjøpt hesten din. Hesten det gjelder vil da automatisk returnere til ridefarmen din 30 dager etter salget startet.

Reserverte salg

Du kan også reservere et salg til en bestemt oppdretter. Hvis du velger dette alternativet vil kun spilleren som du har valgt kunne kjøpe hesten din.

Trygg havn havrepaix

Det er et tilfluktssted for hester. Hester og ponnier som bor der får leve fritt for konkurranseverdenens kjas og mas.
Dit kan du selge:

  • hestene dine for 400 Equus
  • enhjørningene dine, samt ikke-enhjørning-hester føllet av enhjørningforeldre, for 2 000 Equus

Å selge en hest til dette fristedet er ikke som å selge den til en annen spiller. Med en gang salget er gjennomført kan du aldri kjøpe hesten tilbake, og salgsprisen er fastsatt.

> 5.4 – Lag

Du kan slå deg sammen med andre spillere og samarbeide om å forbedre en rase. Du kan bli med opp til 2 lag.

Et lag består av en grunnlegger og andre spillere. Mengden tilgjengelige plasser i laget avhenger av antall VIP-spillere det inneholder, med 4 plasser per VIP-medlem. Et lag kan ha maks 20 spillere selv om det eventuelt er mer enn 5- VIP-spillere registrert.

For å bli med i et lag kan du:

  • Grunnlegg ditt eget lag om du er en VIP
  • godta en invitasjon fra et lag

Hvert lag har en offentlig side som kan tilpasses, samt spesialfora begrenset til lagmedlemmer.

For å gjøre kommunikasjonen innad i laget lettere kan gruppemeldinger sendes til alle medlemmer av laget.

Du kan også holde av hester eller bedekninger til hele laget.

Grunnleggeren kan tildele roller til alle lagmedlemmer som for eksempel rettighetene til å håndtere den offentlige siden, rekruttering eller moderering av lagforumet.

Du kan forlate laget ditt når som helst. Hvis du er grunnleggeren av laget, kan du velge en ny grunnlegger blant de medlemmene på laget som også er VIP-spillere. Den nye grunnleggeren vil velges automatisk hvis du ikke plukker ut en. Hvis det ikke er flere VIP-spillere igjen på laget, vil det oppløses.

Låne hester

Du kan låne hestene dine til dine lagkamerater. Slik unngår laget å sitte fast om du blir borte for en stund.

Hester kan lånes fra deres hesteside, på samme måte som du kan selge hesten. Merk at du kan kun låne ut hester som bærer lagets stutterinavn, og du kan ikke låne ut mer enn 3 hester om gangen.

Når andre låner deg en hest, vil den hesten:

  • blir den i oppdrettsfarmen din mellom 2 og 4 dager
  • ikke kunne motta bonuser eller gjenstander fra svartebørsen
  • kan den ikke bli solgt eller sendt til Den trygge havn
  • kan den ikke registreres for Grand Prix
Lag-stutterinavnet

Du kan bruke et stutterinavn som deles med alle dine lagmedlemmer for alle hestene som tilhører rasen dere samarbeider om. Kun renrasede hester kan motta lag-stutterinavnet.

Ranger et stutterinavn

Stutterinavnene til ridehester, ponnier og enhjørninger vurderes den første dagen hver måned hvis:

  • minst 20 hester som bruker stutterinavnet ble føllet forrige måned og som var i live da beregningen ble gjort
  • de beste hestene med stutterinavnet har et høyere genetisk potensial enn forrige beste hest fra samme rase på første dag i forrige måned

Lagmerker som møter disse kriteriene sorteres deretter basert på det beste genetiske potensialet til hestene som er født under dette merket. Stjerner gis deretter til de 3 beste merkene for hver rase:

  • det beste stutterinavnet: 3 stjerner
  • neste stutterinavn: 2 stjerner
  • det tredje beste stutterinavnet: 1 stjerne

Premier gis deretter til hvert lagmedlem som fikk sitt stutterinavn belønnet:

  • 3 stjerner: Morfeus' armer
  • 2 stjerner: Chronos' timeglass
  • 1 stjerne: Zevs' tordenkile

Vennligst merk at du ikke kan motta mer enn 2 premier per måned fra rangeringer, selv om du hører til 3 eller flere av lagene som ble belønnet.

Lag-rangeringer

Du kan sammenligne laget ditt med andre takket være forskjellige rangeringer:

  • det beste genetiske potensialet til hestene som er født under dette lagmerket
  • antallet hester føllet med lagets stutterinavn gjennom måneden
  • antallet rosetter vunnet av hester med lagets stutterinavn gjennom måneden
  • antall ganger en hest med lagets stutterinavn ble rangert i topp 1000 i Grand Prix-konkurranser i løpet av måneden
  • Lagprestisje, som er et resultat av de 4 forrige rangeringene og rangering av stutterinavnene
Enhjørningslag

Du kan gjøre slik at laget ditt bare aler opp enhjørninger.

Enhjørningslag har sitt eget rangeringssystem.

Rangering av enhjørningers lagmerker fungerer på samme måte som merkene til vanlige hester, men enhjørninger rangeres på en egen liste.

6 / Bruk Skapelsesområdet

> 6.1 – Premisset

den svarte perle

Skapelsesområdet er et sted der du kan foreslå illustrasjoner som skal brukes på Howrse og vinne pass dersom de kommer gjennom avstemningen.

Disse illustrasjonene kan være hestepelser for Det gylne eplet eller landskap for Helios' stråle.

Skapelsesområdet er for alle språk (engelsk, tysk, fransk ...). Det betyr at når du foreslår en illustrasjon og den vinner avstemmingen, så blir den tilgjengelig på alle språk.

Hvordan det fungerer

Utvelgingsprosessen skjer hver måned, og følger en konkret prosedyre. Denne måneden:

  • Å foreslå illustrasjoner
    1. august klokken 00:00 » 5. august klokken 23:59
    Alle kan foreslå illustrasjoner ved å bruke Den svarte perlen

  • Avstemning
    6. august klokken 00:00 » 14. august klokken 23:59
    Spillere fra alle språk stemmer på illustrasjonene som har blitt godkjent

  • Utvelging
    De mest populære illustrasjonene blir valgt ut og sortert etter kategori

  • Publisering
    26. august klokken 07:00
    De utvalgte illustrasjonene blir publisert online på hver av språksidene
Belønninger pass

Å foreslå illustrasjoner kan være ganske så lukrativt! Dagen en illustrasjon blir publisert, tjener skaperen dens:

  • 10 000 equus
  • Forskjellige antall pass for ulike typer illustrasjoner:
    • det gylne eplet 40 pass for en pels fra Det gylne eplet med ingen begrensning på antall bruk, 20 pass for en pels med et begrenset antall bruk
    • helios' stråle 30 pass for et Helios' stråle-landskap

Etter avstemmingen, dersom illustrasjonen din ikke blir valgt, vil du bli refundert for passene du brukte på å foreslå den.

> 6.2 – Laster opp kunstverk

det gylne eplet

Vinnende illustrasjoner blir publisert online på svartebørsen hver måned på samme tidspunkt (denne måneden: 26. august klokken 07:00). Hver måned vil noen få Gylne eple-pelser i tillegg også bli publisert online, for en begrenset periode. Når det går tomt for dem, vil de bli fjernet fra salg.

Husk at Skapelsesområdet er for alle språk, så de vinnende illustrasjonene kan være fra hvilket som helst land!

Teamet forbeholder seg retten til å slette en pels fra spillet, uavhengig av om pelsen er blitt deaktivert. Spillerne som har brukt denne kreasjonen vil bli kompensert etter kjøpsverdien kreasjonen opprinnelig hadde.

7 / Oppførsel og adferdsregler

> 7.1 – Reglene

forumAlle spillere forventes å:
  • oppføre seg med respekt når de omgås alle medlemmer av Howrsesamfunnet – inkludert spillere, moderatorer (som har navn i grønn skrift) og administratorer (som har navn i fet blå skrift)
  • følge reglene overalt på siden. Du kan finne disse reglene på Min karma-siden
  • følg de bestemte reglene for de ulike spillsamfunnområdene (fora, private meldinger, og så videre)

> 7.2 – Karma og advarsler

Karma er det som viser hva slags rykte du har i spillet. Når du registrerer deg mottar du 10 karmapoeng. Du mister karmapoeng dersom du bryter reglene. Dersom du mister karmapoeng kan du etter hvert miste tilgang på enkelte deler av spillet, som for eksempel fora eller salg.

Vi oppmuntrer deg til å lese på Min karma-siden hva slags handlinger som kan føre til karmatap.

Dersom du bryter en mindre regel mottar du en advarsel. Dersom situasjonen gjentar seg vil du miste karma.

> 7.3 – Staben

ow

Bare administratorer (de som har navnene sine i fet blå skrift) og moderatorer (de som har navn i grønn skrift) kan opprette nye regler, og bare de kan dele ut sanksjoner i spillet. Vi ber deg om å vennligst lytte til deres råd og følge deres instruksjoner.

Administratorer er Owlient-ansatte som tar seg av den generelle driften av siden. Moderatorer er valgt ut fra spillerne. De er der for å hjelpe deg når du trenger det, og for å passe på at reglene blir fulgt.

... eller se svarene til de oftest stilte spørsmålene (FAQ)

Hvordan skifter jeg navn på hesten min?

Dersom du ønsker å bytte navn på hesten din trenger du bare gå til hestens side. Det er en «+» ved siden av hestens navn. Trykk på den og velg «Endre profil».

Du kan imidlertid ikke endre stutterinavnet på en hest eller ponni som du ikke var den opprinnelige oppdretteren til.

Gå opp

Hvordan får jeg laget et stutterinavn?

Du trenger minst 30 ansiennitetsdager for å reservere et stutterinavn.

Når du møter kriteriene kan du registrere stutterinavnet ditt med lenken på «Mitt kontor».

Gå opp

Hvordan lager jeg en oppdrettsfarm?

Du trenger 60 ansiennitetsdager for å lage en oppdrettsfarm. Når du har dem, gå til hestene dine og bruk «Lag en oppdrettsfarm»-knappen til å registrere din.

Når farmen din er opprettet er det opp til deg å plassere hestene eller ponninene dine ved å bruke «+»-ikonet på hver av hestenes profiler. Dette ikonet er plassert til høyre for navnene deres.

Gå opp

Hvor finner jeg hovskrape, et kar med fett og en kam?

Disse gjenstandene med mer kan fås ved å fullføre oppdrag med hesten din, men dette er ikke alltid tilfellet … Du må også ha litt flaks!

Gå opp

Hesten min har mindre enn 5% energi. Jeg har fått vite at den kan dø. Hva kan jeg gjøre?

For å gi hestene dine mer energi når det fortsatt er tid igjen (ingen handlinger kan utføres etter midnatt), kan du gi dem blandingsfôr eller en gulrot, eller klappe dem. Hvis det er for sent kan du likevel bruke en svart orkidé som kan kjøpes på svartebørsen.

Gå opp

Jeg får en melding som sier at hesten min ikke har blitt bedre fordi den ikke fikk sine 10 timers hvile. Hva betyr dette?

Hesten din våkner klokken 8.00 om morgenen. Du må legge den senest innen klokken 10.00 (i hestens historikk-tid) for at den skal få hvilt skikkelig.

Gå opp

Hesten min sover ikke. Jeg legger den til å sove, men ingenting skjer.

For at hesten din skal få sove og fortsette til neste dag må du legge den for å sove (og for å gjøre dette må den være innkvartert på et ridesenter).

Etterpå kan du bruke et aldringspoeng, eller du kan vente til neste virkelige dag, for å fortsette. Ingen meldinger om at hesten blir lagt vil vises i historikken. Det vises i stedet i rammen oppe til venstre på siden.

Gå opp

Hvis jeg krysser hester med spesialbonuser (Medusas blod, Det gylne eple, De vises stein, osv.), vil føllene arve disse?

Nei, føll vil bli «vanlige » hester, ikke pegasuser. De kommer ikke til å ha en spesiell pels, og de kommer ikke til å arve udødelighet.

Gå opp

Hesten min har fylt opp alle stjernene i «Trening»-boksen, men ikke i «Ferdighet»-boksen. Hva skyldes dette?

Alle hester er ikke like. Du kan ikke få dem opp til et ferdighetsnivå på 100% i hver disiplin. De har begrensninger. Begrensningene varierer etter rase og avstamming, særlig for de som er kryssavlet. Når treningen er fullført kan hesten fortsatt tjene ferdighetspoeng fra rideturer og konkurranser – men ikke i et ubegrenset antall. En hest har ikke et uendelig potensial.

Gå opp

Ferdighetene til hesten min er redusert i forhold til i går. Hvorfor?

Etter at en hest blir 25 år gammel vil ferdighetene den har stadig svekkes – den eneste situasjonen dette ikke skjer i er dersom hesten har motatt De vises stein før sin 25-årsdag. Dersom hesten mottar De vises stein etter sin 25. bursdag vil ferdighetstapet stoppes, men den vil ikke få tilbake de ferdighetene den allerede har mistet. For flere detaljer, vennligst les elding-seksjonen i oppdretterhåndboken.

Gå opp

Når jeg får hesten min til å konkurrere eller tar den med på en ridetur er økningen i ferdigheter 0%. Hvorfor?

Ferdighetene en hest kan tjene på rideturer og konkurranser er begrensede. Det avhenger av hesterasen og hestens kapasitet. Det kommer en dag da hesten din ikke kan forbedre seg lenger.

Gå opp

Hesten min vinner ikke lenger equus i konkurransene de deltar i. Hvorfor ikke?

Dersom du vekker hestene dine mer enn 1000 ganger i løpet av en dag, kan du ikke lenger vinne alderspoeng eller equus i konkurranser før slutten av dagen.

Denne begrensningen gjelder ikke hester med Morfeus' armer

Gå opp

Jeg la inn et bud på en hest, men nå vil jeg ikke lenger kjøpe den. Kan jeg trekke budet tilbake?

Nei, du kan ikke avlyse et bud når du først har gitt det. Du må vente til en annen spiller har gitt et høyere bud.

Gå opp

Jeg har ikke tilgang til private salg, men jeg vil selge hesten min til en venn. Kan jeg gjøre dette?

Nei, reserverte auksjoner er forbudt og kan føre til et tap på 1 karmapoeng. For å selge en hest til én bestemt spiller må du vente litt.

Gå opp

Hvordan får jeg en enhjørning?

Det er to måter å få en enhjørning på. Du kan kjøpe en (se hestehandelseksjonen av oppdrettshåndboken) eller du kan avle en frem. Avling av enhjørninger er litt spesielt, så les gjennom oppdrettshåndbokens seksjon om reproduksjon for å lære mer.

Gå opp

Hesten min døde, hva kan jeg gjøre?

Du kan kjøpe en ny på auksjon.

Ellers kan du tilbakestille spillet ditt. Du kan gjøre dette ved å klikke på lenken på bunnen av «Min profil»-siden.

Når du tilbakestiller spillet ditt, begynner du helt på nytt med en ny hest. Hvis du tilbakestiller spillet ditt, mister du hestene dine, ansienniteten din, og reserven din vil tilbakestilles til det den begynte på (2000 equus).

Du kan bare tilbakestille spillet ditt hver 5 dag.

Gå opp

Owlient bruker ulike typer informasjonskapsler («cookies») for å kunne tilby deg en best mulig opplevelse. For å kunne forbedre tilbudet vårt, husker og lagrer vi informasjon om hvordan du bruker siden. Denne informasjonen brukes bare av Owlient eller våre betrodde partnere som vi samarbeider med. Du kan endre informasjonskapslene til enhver tid, men noen deler av siden vår vil ikke fungere optimalt uten dem.
Du kan finne vår erklæring om personvern her